دارو و درمان

اختلال دوقطبى

نتیجه تصویری برای اختلال دوقطبی

 

واژه‌ی دوقطبی یعنی شیدایی و افسردگی. هرچند گونه‌های زیادی از اختلال دوقطبی داریم، اما مى توان چندتایی را بررسی کرد.گونه ۱ بالا و پایین‌ شدیدی دارد، درحالی که گونه ۲ شامل دوره‌های کوتاه و با شدت کمتر شیدایی است و با دوره‌های طولانی افسردگی اجین شده‌است. برای بعضی که بین حالت‌های احساسی بالا و پایین می‌شوند، پیدا کردن تعادل لازم برای زندگی سالم غیر ممکن به نظر می‌رسد.

ما این دوره‌های شیدایی از احساس سرخوشی عادی فراتر می‌روند، و فرد را دچار علائم مشکل زایی مانند افکار مسابقه‌ای، بی‌خوابی، تند صحبت کردن، افعال ناگهانی، و رفتارهای پرخطر کنند. بدون درمان این بازه‌ها بیشتر، و شدیدتر اتفاق می‌افتند، و زمان بیشتری طول می‌کشد تا کاهش یابند.
دوره افسردگی اختلال دوقطبی به صورت‌های مختلفی بروز می‌کند - احساس خمودگی، کم رنگ شدن علاقه به سرگرمی‌های پیشین، تغییر ذائقه، احساس بی‌فایده بودن یا احساس گناه شدید، پرخوابی یا کم‌خوابی بیش از حد، خستگی‌ناپذیر بودن یا احساس خستگی دائمی، یا افکار مدام خودکشی.
عامل اختلال دوقطبی چیست؟ با استفاده از (MRI), محققان دریافته‌اند که در بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی توانایی ترمیم مغز مختل شده است. این یعنی سلول‌های عصبی آنها بلااستفاده می‌مانند و شبکه‌ای غیرقابل مسیریابی را تشکیل می‌دهند. افراد مبتلا به اختلال دوقطبی به این دلیل که تنها از سیگنال‌های سردرگم به عنوان راهنما استفاده می‌کنند رفتار و افکار غیر معمول دارند. از افراد مشهور مبتلا به اختلال دوقطبى مى توان بتهوون آهنگساز آلمانى را نام برد.موسیقى او به طور باور نکردنى دامنه وسیعى از هیجاناتى را او در طول عمرخود تجربه کرده بود مى رساند. 

 

منبع: اینستاگرام

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی