دارو و درمان

تراخم یا همان التهاب ملتحمه چیست؟

التهاب و عفونت ساختمان های چشم شیوع بالایی دارد. برای مثال التهاب ملتحمه یا همان بیماری چشمی تراخم از شایع ترین بیماری های چشمی در دنیا می باشد که با علائمی همچون، ظاهر صورتی چشم(به همین دلیل به چشم صورتی نیز این بیماری مشهور می باشد) به دلیل احتقان عروق خونی ملتحمه مشخص می شود.

خواص بینظیر خرمالو برای سلامت بدن

 میوه ها نقش به سزا و تاثیر گذاری بر سلامت جسم و روح انسان ها دارند که هر کدام از آنها به دلیل خواص فراوان که دارند پراهمیت هستند. خرمالو  میوه‌ای است مختص فصل پاییز که شاید در بین همه مردم طرفدار پر و پا قرص نداشته باشد اما دارای خواص شگفت انگیز زیادی است.

خرمالو جزو میوه های خوشمزه و عجیب و غریب است که در عین خوشمزه بودن دارای خواص درمانی هم هست. با ما همراه باشید تا در مورد این میوه پاییزی بیشتر آشنا شوید.

با شستن دست از این بیماری‌ها پیشگیری کنید

چرا شستن دست‌ها اینقدر مهم است؟ خیلی ساده بگوییم؛ دست‌های شما کثیف هستند، چون مدام به آدم‌های گوناگون، حیوانات، غذا‌ها و سطوح و وسایل دست می‌زنید و هزاران میکروب و ویروس و سایر آلودگی‌ها را جمع می‌کنید که اگر وارد بدن‌تان شوند می‌توانند شما را مریض کنند. ما خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم به چشم‌ها، بینی و دهان خود دست می‌زنیم و همین کار ظاهرا بی‌ضرر باعث می‌شود میکروب‌ها و ویروس‌ها مستقیما وارد غشا‌های مخاطی‌مان شوند.