دارو و درمان

مسکن فوری برای دردهای عضلانی و مفصلی

دردهای عضلانی و مفصلی معمولا از ۱۲ تا ۴۸ ساعت بعد از انجام فعالیت بروز میکنند.بسیاری از افراد از داروهای شیمیایی برای تسکین دردهای موضعی خود استفاده می کنند اما باید بدانید مصرف زیاد مسکن ها می تواند اعتیادآور باشد.در این میان داروهای گیاهی زیادی برای درمان دردهای مفصلی و عضلانی وجود دارد.یکی از مهمترین داروها روغن سیاه دانه می باشد . سیاه دانه بهترین روغن برای دردهای عضلانی است و با ماساژ آن می توانید خونرسانی در عضلات را زیاد کرده و درد آن را کاهش دهید در این مطلب به روغن سیاه دانه و سایر داروهای گیاهی تسکین دهنده پرداخته ایم.

مسکن فوری برای دردهای عضلانی و مفصلی

بهترین روغن برای دردهای عضلانی

مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی گفت: سیاه دانه گیاهی دارویی است که با اسامی مختلفی مثل حب‌البرکت و حب السودا شناخته می‌شود.کارشناس گیاهان دارویی به مهمترین خاصیت سیاه دانه اشاره کرد و گفت: مسکن فوری دردهای عضلانی و مفصلی و بهترین روغن برای دردهای عضلانی است و ماساژ روغن سیاه دانه به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه به صورت آرام که جذب عضلات شود در تقویت و خونرسانی مفید بوده و درد عضلات را کاهش می‌دهد.

وی درخصوص دردهای ناحیه کمر اظهار داشت: ماساژ روغن سیاه دانه بهترین روغن برای دردهای عضلانی ،در دو طرف ستون مهره‌ها و از بالا تا انتهای کمر به مدت ۲۰ دقیقه می‌تواند باعث بهبود قوای بدن و موجب هوشیاری جسمی و سرحال شدن می شود.

روغن سیاه دانه

خادم الحسینی در ادامه افزود: ماساژ سر با روغن سیاه دانه و پوشاندن آن با نایلون در تقویت موی سر و بازکردن رگهای سر مؤثر است و بیشتر از ۲ ساعت نباید روی سر بماند.

کارشناس گیاهان دارویی به خواص دیگر سیاه دانه اشاره کرد وا ظهار داشت: این روغن برای ناراحتی‌های کبدی و صفراوی مفید است و صفراآور است و باعث تقویت کبد می‌شود.وی گفت: بخور سیاه دانه بیش از ۵۰ درصد از “حساسیت‌های فصلی” را بهبود می بخشد.

خادم الحسینی افزود: مخلوط پودر سیاه دانه با عسل به نسبت یک به سه و مصرف آن در صبح و ظهر و شب به مقدار یک قاشق غذا خوری برای تقویت وضع جسمی مادر مفید است همچنین مصرف سیاه دانه همراه شیر برنج برای افزایش شیردهی مادران مؤثر است.

نبایدهای مصرف سیاهدانه

کارشناس گیاهان دارویی گفت: مصرف بیش از حد سیاهدانه برای خانم‌های باردار مضر است. علاوه بر این نکته مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشیم این است که مصرف پودر سیاهدانه بیشتر از سه ماه تولید سم در بدن کرده و عوارض جانبی زیادی دارد.

وی در ادامه افزود: به هیچ عنوان نباید روغن سیاهدانه داخل بینی چکانده شود و برای رفع التهاب سینوس و حساسیت می‌توان این روغن را اطراف بینی مالید.

بد نیست بدانید بهترین روغن واسه ماساژ درمانی چیست

روغن آفتاب‌گردان

روغن آفتابگردان یک روغن سبک است که بعد از استفاده پوست‌تان چرب نمی‌شود و روغن آفتاب‌گردان از تخمه آفتابگردان گرفته می‌شود و این روغن حاوی اسیدلینولئیک (یک اسید چرب ضروری)، اسید پالمتیک و اسیداستریک است که همه از ترکیبات پوست سالم هستند.

مقدار اسیدلینولئیک با افزایش سن در پوست کاهش می‌یابد، همچنین استفاده از صابون‌های سخت و پاک‌کننده‌های قوی نیز می‌تواند میزان این اسید را در پوست به شدت کاهش دهد.

روغن آفتاب‌گردان خیلی زود فاسد می‌شود، بنابراین بهتر است از خرید بسته‌های بزرگ خودداری کنید و در جای خنک نیز نگهداری کنید. ریختن یک یا دو کپسول ویتامین E. در بسته‌های روغن آفتاب‌گردان موجب افزایش ماندگاری روغن می‌شود.

افرادی که به گیاه آفتاب‌گردان حساسیت دارند، بهتر است روغن آن را نیز مصرف نکنند.

روغن بادام برای ماساژ درمانی

روغن بادام شیرین یکی از روغن‌های ماساژ بسیار محبوب است. روغن بادام شیرین از بادام زرد گرفته می‌شود.

این روغن نسبتا سبک است و این امکان را به درمانگر می‌دهد که راحت‌تر ماساژ بدهد، روغن بادام شیرین سریع جذب می‌شود، اما سرعت جذب آن به حدی نیست که نیاز به استفاده مجدد باشد.

در مقایسه با دیگر روغن‌ها، روغن بادام شیرین قیمت مناسب‌تری دارد، روغن بادام شیرین معمولا پوست را تحریک نمی‌کند، البته افرادی که به بادام خوراکی حساسیت دارند، بهتر است از مصرف روغن آن نیز خودداری کنند.

روغن هسته‌ی زردآلو

روغن هسته‌ی زردآلو در رنگ و بافت شبیه روغن بادام، ولی اندکی گران‌تر است، روغن هسته‌ی زردآلو سرشار از ویتامین E است و به همین خاطر در مقایسه با روغن‌های دیگر، دیرتر فاسد می‌شود و ماندگاری بیشتری دارد، روغن هسته‌ی زردآلو مانند روغن بادام جذب سریعی دارد و به همین خاطر بعد از استفاده افراد احساس نمی‌کنند، پوست‌شان چرب شده است. این ویژگی باعث شده می‌شود از این روغن برای ماساژ استفاده شود.

منبع: نیک صالحی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی